Op weg naar huis kwam het verlossende telefoontje. Aardige Jongen 3 van de Mediamarkt meldde monter dat hij alles gefixt had. Ik kon langskomen en dan zou alles "voor u klaarliggen mevrouw." Ik rechtte mijn rug en stapte voor de tweede keer in twee dagen over de gruwel-drempel. Aardige Jongen 3 vloog me nog net niet om de hals, maar "hij had er persoonlijk voor gezorgd dat alles nu goed zou komen." En snel ook, want zijn werkdag eindigde over een half uur.
Samenvatting
Hij klapte het scherm gedecideerd open. Tik, tik. Klik, klik. Boem: de eerste foutmelding op het scherm. Nog een keer, tik, tik. Klik, klik. Collega erbij. Gelukt, we kwamen op scherm twee. Of ik mijn... Tuurlijk, hier heb je mijn bankpas. Ja hoor, 1 cent pinnen. Mijn ID-kaart. Jahaaa, die verloopt op 27 juni. Hier tekenen? Tuurlijk, ik ben pro in handtekeningen zetten. Volgende actie: scannen. Error. Nog een keer. Error. Error. Dat herhaalde zich een paar keer, andere scanner dan maar. Toen ook dat euvel opgelost was, kwamen we bij de volgende uitdaging. De aanbieding stond er niet meer in, of ik even 189 euro wilde bijbetalen. Just look at my face dude! De boven-hem-manager erbij. Nee, dat gingen ze straks wel afboeken. Next: contractverlenging. Foutmelding, het contract was al verlengd. Helpdesk. Tweede poging. Foutmelding. Volgende helpdesk. Het bleek onmogelijk en Aardige Jongen 3 kreeg het nu ook warm. Door naar de helpdesk van de provider dan maar. Nieuwe poging. Rood scherm. Opnieuw. Fout. May Day, May Day! Weer de helpdesk. Handmatig moest de contractverlenging van de vorige avond verwijderd worden. Dat lukte zowaar. Volgende scherm: hoe boek je 189 euro af? De boven-boven-baas kwam erbij. Ook het toegezegde compensatiecadeau moest op nul worden afgeboekt en daar was een andere collega voor nodig. Het printen wou vervolgens ook niet lukken | Aardige Jongen 3 had het intussen bloedheet | en weer een andere collega moest er aan te pas komen. Op het eind kwam zelfs een meneer in een zwart Mediamarkt-tenue kijken bij het spektakel. Ik vermoed de boven-alles-en-iedereen-manager.Sorry
Wat een bevalling mensen. Na een dik uur bracht Aardige Jongen 3 mij zichtbaar opgelucht persoonlijk naar de kassa. Het was gelukt. Ik vroeg het meisje achter de kassa om een tasje. "Dat kost 5 cent mevrouw." Pardon: 7 invoertrajecten, 2 abonnementen, 68 errors, 12 handtekeningen, 5 pintransacties, 36 keer pin- en ID-pas tonen, 48 keer sorry, 12 e-mails en 3 volle uren in de winkel met 3 Aardige Jongens, 2 collega's, 1 manager, 1 bovenbaas en 1 alles-baas?! "En jij vraagt mij nu om 5 cent te betalen!" Sorry (49e keer), dat was nou eenmaal de regel. Ze dacht zeker dat ik gek was.
Het wereldrecord ín-en-uit-de-Mediamarkt is niet verbroken...
Reacties
Een reactie posten